
Nowa przewodnicząca Rady Naukowej Katedry UNESCO
Profesor Valerie Cohen – Scali z INETOP-CNAM w Paryżu została nowym kierownikiem naukowym Katedry UNESCO.
Valérie Cohen-Scali jest doktorem psychologii społecznej i profesorem poradnictwa kariery w INETOP – Conservatoire National des Arts et Métiers (CNAM), Paryż, Francja. Jest badaczką w Centrum Badań nad Pracą i Rozwojem (CRTD). Jest dyrektorem redakcyjnym francuskiego czasopisma naukowego „L’Orientation Scolaire et Professionnelle„. Jest również koordynatorem studiów magisterskich z psychologii pracy i poradnictwa kariery w CNAM, członkiem rady naukowej European Doctoral Program in Career Guidance and Counseling (ECADOC).
Jej obecne projekty badawcze dotyczą procesu konstruowania siebie w kontekście tranzycji życiowych i zawodowych oraz reprezentacji pracy młodych dorosłych w różnych sytuacjach zawodowych, transformacji stylu życia młodych ludzi i sposobów pracy, będących konsekwencjami transformacji ekologicznej, rozwoju refleksji nad zagadnieniami godnej pracy oraz dialogów Life Design.
Ostatnie książki i artykuły:
- Roquet, P., Cohen-Scali, V., Obertelli, P.(Eds.) (2022). Professionnalisation et constructions identitaires [Professionalization and identity construction]. L’Harmattan.
- Cohen-Scali, V. (Ed.) (2021). Psychologie de l’orientation tout au long de la vie. Defis contemporains et nouvelles perspectives. Dunod.
- Cohen-Scali, V., Pouyaud, J., Podgorny, M., Drabik-Podgorna, V., Aisenson, G., Bernaud, J.L., Moumoula, I.A., Guichard, J. (Eds). (2018). Interventions in Career Design and Education. Transformation for sustainable Development and Decent Work. Springer. 338p.
- Cohen-Scali, V., Rossier, J., Nota, L. (Eds) (2017). New Perspectives on Career Counseling and Guidance in Europe. Building Careers in Changing and Diverse Societies. Springer.302p.
- San Antonio, D., Cohen-Scali, V., Aisenson, G., (2022). The Labor of emerging Adults in International settings : A Call for critical Praxis in time of widening Economic Injustice. Emerging Adulthood. DOI: 10.1177/21676968211025345
- Cohen-Scali, V., Masdonati, J., Disquay-Perot, S., Ribeiro, M.A.,Willamsdottir, G., Kaplan Bucciarelli, J., Aisenson,G., Rossier, J., (2022). Emerging Adults’ Representations of Work: Qualitative Research in Seven Countries. Emerging Adulthood. https://doi.org/10.1177/2167696820963598
- Cohen-Scali, V., & Erby, W. (2021). The development of coping strategies for young people to construct their identity in times of the COVID-19 pandemic. African Journal of Career Development, 3(1), a38. https://doi.org/10.4102/ ajcd.v3i1.38
- Vignoli, E, Prudhomme, N., Terriot, K., Cohen-Scali, V., Bernaud, J.L., Lallemand, N. (2020). Decent Work in France: Context, conceptualisation, and assessment. Journal of Vocational Behavior. https://doi.org/10.1016/j.jvb.2019.103345
- Blustein, D.L., Duffy, R., Ferreira, J.A., Cohen-Scali, V., Gali Cinamon, R., Allan, B.A. (2020) Unemployment in the time of COVID-19: A research agenda. Journal of Vocational Behavior, https://doi.org/10.1016/j.jvb.2020.103436