
Informacje ogólne o studiach
Opis studiów podyplomowych
W kontekście wielorakich, dynamicznych i permanentnych przemian, naznaczających współczesną rzeczywistość, wzrasta rola specjalistów przygotowanych do podejmowania działań, wspierających całożyciowy rozwoju ludzi dorosłych w różnych kontekstach i sytuacjach życiowych. Szczególnego znaczenia nabiera umiejętność wspierania w przywracaniu i utrzymywaniu balansu w życiu, między różnymi sferami aktywności. Studia przygotowują takich właśnie specjalistów.
Studia trwają dwa semestry i obejmują 190 godzin zajęć oraz sesje superwizowane. Studia realizowane są pod patronatem i w ścisłej współpracy z UNESCO Chair of Lifelong Guidance and Counselling. Dzięki temu słuchacze mają dostęp do najnowszej wiedzy naukowej i rozwiązań praktycznych z zakresu wspierania rozwoju dorosłych.
Zdecydowana większość zajęć ma charakter warsztatów prowadzonych przez doświadczonych praktyków, coachów, terapeutów i trenerów rozwoju osobistego. Studia umożliwiają zdobycie wiedzy w zakresie:
- Podstawowych założeń zasad i narzędzi coachingowych,
- prowadzenia profesjonalnych procesów coachingowych, z wykorzystaniem najnowszej wiedzy z zakresu nauk społecznych;
- podstawowych założeń koncepcji Life Design,
- rozwoju tożsamości człowieka dorosłego,
- koncepcji i zasad uczenia się dorosłych,
- podstaw psychologii pozytywnej,
- modeli i etapów rozwoju kariery,
- przyczyn, wskaźników i profilaktyki wypalenia zawodowego.
Absolwent uzyska wartościowe, a jednocześnie unikalne na rynku pracy, kompetencje w zakresie prowadzenia profesjonalnych sesji coachingowych, z wykorzystaniem podejścia Life Design; zdobędzie umiejętność posługiwania się narzędziami coachingowymi i Life Design.
Kompetencje uzyskane po ukończeniu studiów
Absolwent uzyska kompetencje w zakresie prowadzenia profesjonalnych sesji coachingowych, z wykorzystaniem podejścia Life Design. Kompetencje szczegółowe dotyczą: umiejętności zadawania pytań i aktywnego słuchania, posługiwania się narzędziami coachingowymi oraz metodami narracyjnymi i biograficznymi, konstruowania interwencji Life Design, wykorzystania narzędzi pracy z emocjami, radzenia sobie z oporowym klientem, zarządzania dynamiką grupy, diagnozowania potrzeb rozwojowych dorosłych klientów, metod i technik prowadzenia coachingu zespołowego, prowadzenia warsztatów autobiograficznych. Ponadto studia umożliwią zdobycie wiedzy w zakresie: teorii i zasad uczenia się dorosłych, rozwoju tożsamości człowieka dorosłego, podstaw psychologii pozytywnej, modeli i etapów rozwoju kariery, podstaw etyki zawodowej coacha, przyczyn, wskaźników i profilaktyki wypalenia zawodowego, podstawowych założeń koncepcji Life Design.
Opis kadry dydaktycznej
Kadrę stanowią pracownicy Międzynarodowej Katedry UNESCO Lifelong Guidance and Counselling, Instytutów Pedagogiki i Psychologii oraz wybitni praktycy. Prowadzący zajęcia, od lat specjalizują się w takich formach interwencji jak coaching, trening rozwoju osobistego, szkolenia i terapia, posiadając udokumentowane kwalifikacje i bogate doświadczenie. Dzięki temu program studiów obejmuje różnorodne, praktyczne treści i aspekty pracy z klientem w coachingu.
Organizacja studiów:
Studia trwają 2 semestry,
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele
Program obejmuje 226 godz. (190 godz. zajęć + 2 godz. sesji superwizowanych)
Łączna liczba punktów ECTS: 30 (15+15)