Program konferencji 2018

Program konferencji 2018

Czwartek, 24 maja 2018Oratorium Marianum, pl. Uniwersytecki 1

9.30 – 9.45 Otwarcie konferencji – władze Uniwersytetu Wrocławskiego

prof. Adam Jezierski – Rektor Uniwersytetu Wrocławskiego

prof. Alicja Szerląg – Dyrektor Instytutu Pedagogiki

Wprowadzenie do konferencji – prof. Maria Eduarda Duarte (University of Lisbone, Portugal, UNESCO chair on Lifelong Guidance and Counseling, Uniwersytet Wrocławski)

09.45 – 10.00 Ceremonia wręczenia Medalu Uniwersytetu Wrocławskiego dla prof. J. Guicharda (INETOP-CNAM, Paris, France)

10.00 – 11.00 Wykład plenarny prof. J. Guicharda (INETOP-CNAM, Paris, Francja; Katedra UNESCO, U. Wr.)

Jaką rolę może odegrać katedra UNESCO oraz Program Współpracy Sieci w dziedzinie poradnioctwa konstruowania kariery i życia ?

11.00 – 11.30 Przerwa na kawę

 11.30 – 13.00 Dyskusja panelowa moderowana przez prof. Kobusa Maree (University of  Pretoria, South Africa)

Zastosowanie strategii skontekstualizowanego poradnictwa kariery w celu wspierania poradnictwa na rzecz solidarności, dialogu i sprawiedliwości społecznej

Uczestnicy :

prof. Marcelo Ribeiro (Uniwersytet Sao Paolo, Brazylia)

Hybrydyczne rozumienie i dialog międzykulturowy: Dwie główne zasady  konstruowania skontekstualizowanych działań poradnictwa kariery

prof. Valérie Cohen-Scali (INETOP-CNAM, Paris, Francja), prof. Jacques Pouyaud (Uniwersytet Bordeaux, Francja)

Dwie dialogiczne metody poradnictwa konstruowania życia i kariery wspierające tranzycję dorosłych ze szkoły do pracy

prof. Sanna  Vehviläinen (University of East Finland)

Umiejscowienie władzy w interakcji poradniczej

dr Joanna Minta (DSW, Wrocław)

Poradnictwo kariery dla „pominiętych” – jak wspierać osoby nisko wykwalifikowane

prof. Kobus Maree (University of Pretoria, South Africa)

Zastosowanie strategii skontekstualizowanego poradnictwa kariery w celu wspierania poradnictwa na rzecz solidarności, dialogu i sprawiedliwości społecznej

13.00 – 14.00 Lunch 

Część II planarna

14.00 – 14.30 Wykład plenarny prof. Jean-Pierre Dauwalder (Uniwersytet w Lozannie, Szwajcaria)

Konstruowanie życia i atraktory

14.30 – 15.00 Wykład plenarny prof. Alicja Kargulowa (DSW, Wrocław)

Homo consultans – problem czy nowa szansa dla poradnictwa

15.00 – 15.20 prof. Marcelo Ribeiro (Uniwersytet Sao Paolo, Brazylia)

Koncepcja kariery – autonomia czy opresja? Powiązania władzy i konstruowania wiedzy w obszarze doradztwa i poradnictwa kariery.

 15.20 – 15.40 prof. Ewa Solarczyk – Ambrozik (UAM, Poznań)

Dynamika zmian w obszarze pracy a rozwój studiów karierowych

 15.40 – 16.00 prof. Gudbjörg Vilhjálmsdóttir (Uniersity of Iceland)

“Ja tylko tak dziwnie mówię, ale myślę zupełnie składnie.” Zmiana perspektywy: Konstruowanie kariery z emigrantami powracającymi do ojczyzny

16.00 – 16.20 prof. Bożena Wojtasik, dr Anetta Perświet-Sołtan (DSW, Wrocław)

Wzmacnianie poczucia wartości i sprawstwa klienta w dialogu doradczym

 16.20 – 16.40 prof. Meenakshi Chhabra (Lesley University, USA)

Od przetrwania do rozkwitu: Zmiany dyskursu w kontekście konfliktów

16.40 – 17.00 Dyskusja

19.00 – Uroczysta kolacja

Hotel Jana Pawła II

Ostrów Tumski

 Piątek 25 maja 2018

Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Wrocławski,  ul. Dawida 1

9.00 – 9.30  Wykład plenarny – prof. Kobus Maree (University of Pretoria, South Africa)

(Re)Konceptualizacja, innowacja i integracja metodologii i interwencji w poradnictwie kariery na rzecz rozwoju dialogu, szerzenia zrównoważonej godnej pracy i krzewienia sprawiedliwości społecznej

9.30 – 11.30 Sekcje tematyczne

Sekcja I:

Les interventions en construction de carrière et en éducation visant le développement humain durable et le travail decent / Interwencje konstruowania kariery i edukacja, prowadzące do zrównoważonego rozwoju ludzkiego i godnej pracy

Język francuski

Moderator: prof. Valérie Cohen-Scali (INETOP-CNAM, Francja)

prof. Marcelo Ribeiro (Uniwersytet Sao Paolo, Brazylia), prof. Maria Eduarda Duarte, (University of Lisbone, Portugal, Katedra UNESCO, U. WR.))

En quête des moyens diversifiés pour promouvoir des trajectoires de travail durables et décentes: le cas des jeunes dans le secteur informel / W poszukiwaniu różnorodnych środków promowania zrównoważonych i godnych trajektorii pracy: przypadek młodych ludzi w sektorze nieformalnym

 prof. Gudbjörg Vilhjálmsdóttir (University of Island)

La construction de soi de femmes faiblement qualifiées, victimes de violence domestiques / Proces konstruowanie siebie  –  przypadek  kobiet słabo wykwalifikowanych, ofiar przemocy w rodzinie

 prof. Gabriela Aisenson (Uniwersytet Buenos Aires, Argentyna)

Quelles interventions en conseil d’orientation pour contribuer à la réalisation de parcours de vie soutenables et à l’insertion dans un travail décent de jeunes vulnérables en Argentine? / Jakie interwencje poradnictwa konstruowania kariery i życia mogą przyczynić się do realizacji trwałych ścieżek życia i do włączenia do godnej pracy zagrożonych młodych ludzi w Argentynie?

 prof. Jacques Pouyaud (Université de Bordeaux), prof. Valérie Cohen-Scali (INETOP-CNAM), prof. Jean Luc Bernaud (INETOP-CNAM), prof. Issa Abdou Moumoula (Université de Koudougou, Burkina-Faso)

Trois interventions en life design pour accompagner des jeunes en situation de migration / Trzy interewencje Life Design jako pomoc dla młodych ludzi w sytuacji migracji

 Sekcja II: 

Poradnictwo i doradztwo a globalne wyzwania naszych czasów

 Język angielski

Moderator: prof. Jérôme Rossier  (Uniwersytet w Lozannie, Szwajcaria)

prof. Christian HESLON (UCO-Angers, Francja)

Lifelong Guidance and Counseling toward Decent Work. From the Riverin-Simard’s Planets to Global Challenge’s for Today / Całożyciowe doradztwo i poradnictwo na rzecz godnej pracy. Od teorii planet Riverin-Simard do globalnych wyzwań naszych czasów.

 prof. Damien Canzittu (Université de Mons, Belgia)

Comment penser l’Ecole du 21e siècle sous le prisme de l’orientation scolaire et professionnelle ? Vers une approche orientante de l’Ecole (How to think the 21st century School under the prism of educational and career guidance ? Towards guidance-oriented approach for  School) / Jak myśleć o szkole XXI wieku przez pryzmat poradnictwa edukacyjnego i zawodowego? Ku poradniczemu podejściu do szkoły ?

prof. Emilie Carosin (INAS, Université de Mons)

Addressing 21st century challenges in career guidance : a conceptual framework to guide tools development for 12 to 14 year old pupils, in French speaking Belgian schools / Jak radzić sobie z wyzwaniami wobec doradztwa kariery w XXI wieku: Rama koncepcyjna wspierająca opracowywanie narzędzi dla uczniów w wieku 12-14 lat we francuskojęzycznych szkołach Belgii.

prof. Kestutis Pukelis (Vytautas Magnus University, Kaunas, Lithuania)

Self as Biopsychosocial construct /  ”Ja” jako konstrukt bio-psychospołeczny

 Sekcja III:

Odmiany doradczego dialogu na rzecz godnej pracy i dobrego życia

 Język polski

 Moderator: prof. Bożena Wojtasik (DSW, Wrocław)

Prof. Alicja Czerkawska (DSW, Wrocław)

Dialog poradniczy jako droga do siebie i dobrego życia

 prof. Elżbieta Siarkiewicz (DSW, Wrocław)

Komunikowanie w poradniczych procesach. Zaangażowanie – zaufanie – opór                                                                                                         

dr Agnieszka Skowrońska-Pućka, dr Joanna Kozielska (UAM, Poznań)

Niedyrektywne formy wspierania w doradztwie zawodowym

 dr Joanna Nawój-Połoczańska (Uniwersytet Szczeciński)

Doradztwo zawodowe – między wygaszaniem a reaktywacją i kontyngencją

dr Anna Wawrzonek (UAM, Poznań)

Wzmacnianie potencjału klientów – w kierunku budowania dialogu międzypokoleniowego w miejscu pracy

 dr Grażyna Teusz (UAM, Poznań)

Przymus szczęścia i sukcesu a pragnienie godnego życia. Pozorny czy realny dylemat egzystencji?

dr Marek Podgórny (Uniwersytet Wrocławski)

Wspierania zarządzania wiedzą osobistą na rzecz godnej pracy

dr Violetta Drabik-Podgorna (Uniwersytet Wrocławski)

Odpowiedzialność jako cel i norma etyczna w dialogicznym poradnictwie w erze Antropocenu

Sekcja IV:

Praca między przymusem a godnym życiem – ciągłość i zmiana w poradnictwie kariery

 Język polski

 Moderator: prof. Ewa Solarczyk-Ambrozik (UAM, Poznań)

prof. Jolanta Lenart (Uniwersytet Rzeszowski)

Praca przymusowa w Powszechnej Organizacji „Służba Polsce” w latach 1948 – 1955

prof. Jolanta Wilsz (Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Warszawa)

Implikacje koncepcji stałych, indywidualnych cech osobowości człowieka dla poradnictwa zawodowego

prof. Magdalena Piorunek, dr Iwona Werner (UAM, Poznań)

Psychospołeczne czynniki ryzyka w środowisku pracy. Rekomendacje dla praktyki poradniczej

dr hab. Małgorzata Rosalska (UAM, Poznań)

Empowerment jako cel i metoda realizacji ofert doradczych dla studentów

dr Magdalena Barańska (UAM, Poznań)

Scenariusze przyszłości pracy jako katalizator zmian w obszarze doradztwa zawodowego

dr Małgorzata Mikut (Uniwersytet Szczeciński)

O potrzebie zaangażowania społecznego – priorytety dla poradnictwa całożyciowego

 dr Agnieszka Dragon (Uniwersytet Wrocławski)

Filozofia sprawiedliwości naprawczo – zadośćuczynieniowej w mediacji

11.30 – 12.00 Przerwa na kawę

                         Sesja posterowa:

                          Prof. Gabriela Cabrera (Universidad Nacional Autónoma de México) 

                        Violent attitudes and behavior in high school senior students / Agresywne postawy i zachowania uczniów starszych klas szkół średnich

                         Aneta Parzoń (Uniwersytet Wrocławski)

                         Znaczenie komunikacji niewerbalnej w pracy doradcy konstruowania kariery i życia

                           Mariola Ziomek (Uniwersytet Wrocławski)

                         Możliwości działań doradczych w przeciwdziałaniu dyskryminacji kobiet na rynku pracy

12.00 – 12.30 Wykład plenarny prof. Maria Eduarda Duarte (University of Lisbon, Portugal, kierownik UNESCO Chair)

Budowanie więzi – «  jesteś odpowiedzialny za swoją różę… »

12.30 – 13.45 Sesja sprawozdawcza z pracy w sekcjach. Podsumowanie i zakończenie konferencji

13.45 – 14.15 Lunch

14.15 –  16.15 Spotkanie członków UNITWIN NETWORK i wybory kierownika merytorycznego projektu

16.15 – 16.45 Przerwa na kawę

16.45 – 17.45 Spotkanie Rady Naukowej Katedry – podsumowanie działań

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER